Sunday, March 15, 2009

bersama chef Sweney Todd

Chef Sweney besama senduk ajaib
Baik lah kakak2 hadek2, ari ni saya nak tunjuk kan resepi baru ye, cepat amik pen dan kertas...


Bermula lah pengembaraan aku di dapur pak aji...memandang kan pak aji tak balik umrah lg, aku pun buat eksperimen menguji bakat dan kekreativiti seni di dapur.


Mula2 mari kita tgk apa ada dlm fridge pak aji.......




hmm..bleh tahan gak..kalau fridge umah bujang aku..aku guna utk sejuk kan air kosong jek.

Apa nak masak hari ni yer..haa..dah tau...tema dan konsep masakan ari ini adalah "Burger & Nuggets"..sbb yg tu je aku jupe dlm fridge tu


Nama masakan kite ari ni

1) Burger 3 rasa
2) Nugget "peace" berempah

Bahan-bahannye puan-puan,



Senang kan..??? Bhn2 ni utk kite gunakan utk masak bege 3 rasa, apple tu utk rasa manis, lobak masin utk rasa masin pastu korang tambah le asam keping utk bg rasa masam..dh cukup 3 rasa kan??? Tumis kan bawang tu ngan lobak, masuk garam sket..masuk kan daging bege yg telah digoreng (dipotong bebentuk kiub), pastu tambah kicap sket...pastu kacau sehingga menggelegak

ooppsss....


Bahan yg sama bleh digunakan sbg bahan asas utk resepi Nugget peace berempah. Cuma utk Nugget peach berempah ni korg tambah kan biji ni utk menambahkan rasa rempahnya(*sori aku tak tau panggil apa ni)

Objek misteri..campur je





WALLLAA!!!!!




Inilah hasil nye






Resepi 1: Bege 3 rasa - sedia di makan


Resepi 2: haa...ini la dia Nugget peace berempah..sama kan?? peace ngan cili merah tu

Hidangan pun dah siap



Siap sedia utk dimakan



emmmm...emmmm......nugget tu mcm ooook laarr...bege 3 rasa tu pas aku rasa..aku kena ubah kan nama dia...dari bege 3 rasa kepada bege 4 rasa




Tukar nama lak..



Bege 4 rasa - Rasa Manis
- Rasa Masin
- Rasa Masam
- Rasa TAK SEDAP


Tp sbb perot dh lapa..blasah je larr...

Aminnnnnnnnn...

1 comment:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=tjTMn66eYgQ

    ambik link ittew!!

    ReplyDelete