Friday, February 20, 2009

Puisi Raba

Aku sering meraba-raba bila aku perlu
Bila aku raba dan aku buka....
kalau ada bendanya, maka aku pon senyum,
Bila aku raba lagi dan terus meraba raba dan aku rasa tak ada bendanya....
dan kemudian...bendanya tak membengkak,
bendanya tak membonjol, bendanya tak mengembang,
bendanya tak membuak...aku pon boring!

"

Alangkah gembiranya kalau nampak benda tu terbonjol dan membuak,
alangkah manisnya kalau melihat benda tu membengkak dan mengembang,
hati senanghati pon riang!
kalau berjalan pon macam raja,
kalau berjalan pon macam sultan.
dapat berjalan-jalan membawa benda yang bengkak dan membonjol.

"

Kalau dapat gaji aku pon tarok duit dalam beg duit,
beg duit tuu pon membengkak dan membonjol,
aku pon raba dan terus meraba,
meraba beg duit yang mengembang dan membuak
aku tersenyum sambil berjalan aku maseh meraba raba beg duit yang membonjol tuu....
takut hilang dicopet orang!
hati senang dapat raba beg duit yang membengkak dan membonjol!


Korang ingat apa hah!!..sudehhhh....g buat keje!!

No comments:

Post a Comment